711 kataloški broj
Strani jezik
oblast
1 prioritet
K2 kompetencije
8 bodova

Principi diferencijacije u nastavi nemačkog jezika

Autor Nevena Vraneš, Biljana Bukinac Koordinator seminara Vesna Milošević, datadidakta@gmail.com, 065/30178 14 Realizator seminara Nevena Vraneš, Angelina Skarep
  • Osnovna zamisao seminara jeste razvijanje kompetencija nastavnika za primenu diferenciranog pristupa nastavi u funkciji unapređivanja kvaliteta nastave nemačkog jezika, a time i motivacije i uspeha učenika. Tokom seminara, prisetićemo se šta je učenje uopšte i koji stilovi učenja postoje, razmenićemo iskustva o primeni diferenciranog rada i podelićemo sa vama praktične aktivnosti i ideje o tome kako se jedna nastavna jedinica može obraditi na različite načine, da bismo angažovali i motivisali sve učenike, bez obzira na njihovo različito predznanje.

    Opšti ciljevi: Razvijanje nastavničkih kompenetcija za primenu deferenciranog načina rada u funkciji unapređivanja kvaliteta nastave nemačkog jezika.

    Trajanje: jedan dan (8 bodova)                           

    Broj učesnika: 30

Nevena Vraneš

Nevena Vraneš

Profesor nemačkog jezika

Nevena Vraneš je završila osnovnu školu i gimnaziju u Nemačkoj, a studije nemačkog jezika i književnosti na Filološkom fakultetu u Beogradu. Radila je u osnovnim školama i Trećoj beogradskoj gimnaziji  do 1993. godine  kada je prešla u Ministarstvo prosvete na mesto nadzornika za nemački jezik. Svoju karijeru u ministarstvu nastavlja kao načelnik odeljenja za stručno pedagoški i upravni nadzor, potom kao načelnik za obezbeđenje kvaliteta, od2005. do 2008. godine kao koordinator za dopunsku nastavu za srpski jezik u Evropi, a danas vodi odeljenje za programiranje i praćenje projekata finansiranih iz pretpristupnih fondova EU.

Kao značajne projekte istakli bi uvođenje nastave nemačkog jezika od prvog razreda osnovne škole u saradnji sa ambasadama DACH zemalja i Goethe Instituta, TV kurs nemačkog jezika „Anna, Schmitt und Oskar“ u saradnji sa Goethe institutom koji je prikazivan u školskom programu RTS i vođenje projekta „Stručno usavršavanje nastavnika“ finansiranog od strane SDC.

Radila je na recenzijama udžbenika nemačkog jezika, sa svojim odeljenjem u saradnji sa British Council izradila je Priručnik za samovrednovanje škola, učestvovala je na izradi Standarda za spoljašnje vrednovanje škola ka i na kompetencijama nastavnika, bila je član u radnim grupama za izradu Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja i pravilnika koji su vezani za stručno usavršavanje nastavnika, stručno-pedagoški nadzor kao i prosvetnu inspekciju i mnogih drugih.

Autor je i realizator seminara za nastavnike nemačkog jezika „Efikasno operativno planiranje nastave nemačkog jezika kroz unapređivanje kompetencija nastavnika“ i „Principi diferencijacije u nastavi nemačkog jezika“.

Biljana Bukinac

Biljana Bukinac

Profesor nemačkog jezika

Biljana Bukinac je 18 godina radila kao profesor nemačkog jezika u osnovnim i srednjim školama u Srbiji, kao i u Dopunskoj školi na srpskom jeziku u SR Nemačkoj. U OŠ „Drinka Pavlović“ u saradnji sa Gete institutom i ambasadama SR Nemačke, Austrije i Švajcarske osmislila je i započela je projekat Rano uvođenje intezivne nastave nemačkog jezika. Od 2004. godine radi kao prosvetna savetnica u Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, u Sektoru za srednje obrazovanje i vaspitanje i obrazovanje odraslih. U okviru svojih profesionalnih aktivnosti bavi se stručno-pedagoškim nadzorom, spoljašnjim vrednovanjem kvaliteta rada obrazovno-vaspitnih ustanova, implementacijom inkluzivnog obrazovanja, učestvuje kao članica komisije na ispitu za licencu nastavnika i aktivni je učesnik u više projekata i radnih grupa koji se odnose na strateško planiranje i sprovođenje akcionih planova. U oblasti nastave stranih jezika dala je doprinos učešćem u radu Radne grupe za izradu standarda za strane jezike.  Radila je na više recenzija udžbenika za nastavu nemačkog jezika. U procesu ličnog profesionalnog razvoja završila je preko 30 obuka i trener je za Obuku prosvetnih savetnika za spoljašnje vrednovanje, projekta Profesionalna orijentacija u Srbiji i tri programa DILS projekta iz oblasti inkluzivnog obrazovanja. Autorka i realizatorka je seminara Efikasno operatino planiranje nastave nemačkog jezika kroz unapređivanje kompetencija nastavnika, Principi diferencijacije u nastavi nemačkog jezika i Rad sa decom iz marginalizovanih grupa.  Članica  je Evropskog udruženja školskih inspektora (SICI), Mreže podrške inkluzivnog obrazovanja i Udruženja nastavnika stranih jezika.